Corona Virus Boleh Merebak Ke Kenderaan Kita?

Tiada apa yang akan berlaku kepada kereta, trak atau SUV anda sebaiknya coronavirus dihidupkan. Tetapi jika tidak dibersihkan dengan betul, kenderaan anda boleh menjadi coronavirus dan jangkitan dan kuman yang lain. Atas sebab ini kami mencadangkan menggunakan pembersih tangan dan membersihkan tisu untuk membersihkan bahagian dalam kereta anda dan kawasan lain yang boleh dianggap sebagai kawasan sentuhan tinggi. Peraturan yang baik adalah untuk membersihkan kawasan yang anda hubungi dengan kerap dan untuk membersihkan tangan anda setiap jam.

Ini berlaku dua kali ganda dalam kes kenderaan sewa, kenderaan perkongsian pengangkutan seperti Uber UBER, + 3.24% dan Lyft, LYFT, + 1.08% kereta saham, basikal dan teksi. Pastikan untuk menghapus mana-mana kawasan yang biasanya disentuh oleh tangan manusia. Ini termasuk pemegang pintu, kait pintu, butang kunci, tali pinggang keledar dan gesper, butang tetingkap, cermin, radio dan butang kawalan iklim dan banyak lagi.

Satu lagi nasihat: Kami tidak mengesyorkan menyimpan botol pembersih tangan pam besar di dalam kereta anda. Pembentukan haba boleh menyebabkan alkohol dalam pembersih untuk "mendidih," mengakibatkan pengembangan botol pembasuh. Ini, seterusnya, boleh menyebabkan kebocoran dan kekacauan yang memerlukan usaha pembersihan yang meluas. Sebaiknya bawa sebotol bersaiz yang lebih mudah dikendalikan, yang boleh berada di atas atau di dekat barang peribadi anda, sama ada di rumah, pejabat atau di jalan raya.

Apakah cara terbaik untuk membersihkan kenderaan anda untuk mengurangkan kewujudan coronavirus?


Alkohol berfungsi dengan baik di dalam kereta anda atau kabin SUV. Ia adalah pembersih yang paling banyak digunakan oleh pengeluar kebanyakan bahagian automotif hari ini. Apa yang diperlukan ialah menghapusnya dengan cepat untuk membersihkan kebanyakan kuman dan cap jari. Sabun dan air juga akan berfungsi.

Kami mencadangkan menghabiskan masa tambahan pada stereng. Pemandu mempunyai empat kali jumlah kuman yang terdapat pada kerusi tandas rata-rata, terima kasih kepada semua retak dan celah pada rim dan jurucakap, menurut laman web Expedia Travel Group, CarRentals.com. Atas sebab ini, kami cadangkan menggunakan tisu pembasmian untuk membersihkan semua permukaan pada stereng. Ini termasuk kawalan yang berlebihan untuk radio, kawalan suara, kawalan pelayaran, navigasi dan tuas peralihan paddle. Dan jangan lupa tentang tuil pemilih gear atau batang penunjuk giliran.



Juga bersihkan pintu dan konsol pusat asrama, skrin paparan, pemegang cuping, cubbyholes, ventilasi udara dan juga pintu "ambil pemegang". Anda menyentuh mereka lebih daripada yang anda sedar dan berisiko dengan bakteria dan boleh membawa coronavirus. Anda mungkin akan terkejut dengan jumlah kotoran kain lap anda akan diambil.



Kesimpulannya segala permukaan yang kerap dan sering digunakan haruslah diinfektasi dan sanitasi untuk pembasmian kuman yang boleh menyebabkan gejala penyakit yang berbahaya. Kereta adalah kenderaan anda untuk ke tempat kerja,membeli belah,beriadah dan sebagainya. Permukaan kereta lebih terdedah dengan kuman yang banyak.

Jika anda berminat melakkukan sanitasi kereta bolehlah hubungi maklumat dibawah.
Berminat untuk ketahui lebih lanjut mengenai disinfeksi dan sanitasi, sila whatsapp kami:

http://www.wasap.my/+60126494786
http://www.wasap.my/+60126494786
http://www.wasap.my/+60126494786

📞 TEL : 03-6187 6866
🌐 WEBSITE : http://www.sghygiene.com.my
📩 EMAIL : enquiry@sghygiene.com.my


https://hygienebulletin.blogspot.com/

Berminat menyertai group whatsapp untuk berkongsi tips kebersihan? Klik link dibawah
https://chat.whatsapp.com/LCnBXdmyhG9Kz32KbCL6RS

"HYGIENE SANITISATION FOR TOTAL DISINFECTION AND DECONTAMINATION"

#stayatme #stayhygiene #staysafe #decontamination #disinfection #sanitization

Comments