Perbezaan Kawalan Serangga Dan Disinfeksi Nyahkuman

 Panduan berjimat buat sendiri kawalan serangga perosak lipas di ...

Kawalan Serangga Perosak

Kawalan serangga merupakan satu kaedah yang digunakan untuk mengawal pembiakan serangga atau terus menghapuskan tempat pembiakan perosak ini. Sesetengah rumah mempunyai masalah serangga perosak ini di dalam rumah mereka. Contoh serangga perosak ini ialah lipas dan begitu juga tikus. Kehadiran makhluk ini pasti akan membuatkan kita takut dan juga geram untuk mengahalaunya.

Perosak ini mempunyai bakteria dan virus yang berbeza dan membahayakan dan boleh membawa kepada maut. Masalah ini harus dibendung sebelum rumah kita menjadi antara tempat pembiakan mereka. 

What is 'deep cleaning'? Here's how a local business does it ...

Disinfeksi nyahkuman

Disinfeksi nyahkuman merupakan satu aktiviti pembersihan permukaan yang tercemar dengan kuman dengan menggunakan bahan disinfeksi komersial yang mempunyai 70% alkohol, cecair peluntur yang mempunyai 5% kepekatan sodium hypochloride atau pun sabun pencuci.

Permukaan yang bagaimana yang kita patut disinfeksi? Permukaan yang kerap disentuh yang harus didisinfeksi seperti tombol pintu, susur tangga, sinki, kepala paip, suis lampu, pemegang flush tandas, meja, kerusi, butang lif, sofa dan banyak lagi.

Terdapat banyak jenis bahan disinfeksi komersial yang boleh digunakan mengikut panduan pada botol.


Bagaimana untuk Disinfeksi?

Ada pelbagai cara yang boleh digunakan dalam aktiviti nyahkuman ni. Kita boleh menggunakan kain lap, mop, vakum dan sebagainya. Kemudiannya kita akan menggunakan cecair disinfeksi dan lakukan dengan cara yang betul.

Selain itu, penggunaan SG FLORAL DISINFECTANT juga memudahkan aktiviti ini kerana penggunannya sangat mudah dan menjimatkan masa serta dapat membunuh 99.99% jenis kuman. Apa itu Sg Floral Disinfectant? Ia merupakan satu cecair disinfeksi yang moden. Banyak kelebihan yang kita boleh dapat dengan menggunakan cecair ini.

Selain dari menggunakan Sg Floral,  perkhidmatan pengewapan dapat terus membunuh kuman. Untuk pengetahuan anda, kuman akan mati apabila terkena satu suhu yang panas iaitu 100 darjah. Perkhidamatan pengewapan ini (steam) mencecah sehingga 154 darjah. 



Nano Coating juga mampu mengelakkan kuman dari terus melekat kerana ianya berfungsi membunuh kuman dengan bahan kimia yang sangat kuat. Ini akan membuatkan kuman akan terus mati jika terkena pada permukaan yang telah di Nano Coating ini.


Sila whatsapp kami untuk tempahan:

http://www.wasap.my/+60126494786

http://www.wasap.my/+60126494786

http://www.wasap.my/+60126494786 

TEL: 03-6187 6866

WEBSITE: http://www.sghygiene.com.my

EMAIL: enquiry@sghygiene.com.my


Comments